Exaccofisc

EXF Online

Onze visie

« Terug

Boekhouding, fiscaliteit en de bijhorende bedrijfskunde is een wetenschap dat met de nodige zorg moet worden behandeld. Aangezien het een veranderlijke wetenschap is, is het raadzaam een organisatie te hanteren dat hierop kan inspelen en zelfs nog een stap voor kan zijn.

Om deze zorg op een volwaardige en innoverende manier te kunnen bieden aan onze klanten hanteert EXF een specifiek beleid waarbij de belangrijkste betrekking hebben op:

Belangen van de klant

De dienstverrichting rond boekhouding en fiscaliteit kennen verschillende variaties welke niet alleen bepaald worden door de wet, maar voornamelijk door de belangen van de klant.
Een groot onderscheid kan reeds gemaakt worden volgens volgende belangenindeling:

Binnen elk onderscheid heeft elke onderneming nood aan een passende dienstverlening waarbij deze specifieke verwachtingen heeft van haar boekhouder-fiscalist.

Wij proberen onze organisatie zo in te delen dat wij kunnen voldoen aan de vraag van elke onderneming, groot of klein.

Om een beter beeld te vormen wat deze organisatorische indeling inhoudt wensen wij het volgende te schetsen:

Voor een kleine onderneming is de boekhouding en fiscaliteit eerder een noodzakelijk kwaad dan een meerwaarde voor het bedrijf. Toch proberen wij elke klant met veel passie te helpen en richtlijnen te geven hoe zij het hunzelf makkelijker kunnen maken. De praktijk leert ons dat een goede opvolging van uw boekhouding, zelfs al is die zeer klein, uw financieel en fiscaal iets kunnen opleveren.

Voor grote en zeer grote ondernemingen is een bedrijfseconomische dienstverlening meer dan welkom. Een gestructureerde boekhouding welke duidelijke cijfers meedeelt over diverse projecten en afdelingen kan wonderen doen in functie van de resultaten.

Ook de vraag naar communicatie ligt anders. Zo zijn er meer kleine ondernemingen die liever een persoonlijk contact hebben met hun boekhouder, terwijl grote ondernemingen meer vraag hebben aan zakelijke communicatie.

EXF probeert ook hier te voldoen aan de noden van de klant door zich in te delen in teams gespecialiseerd in het afhandelen van dossiers naargelang het onderscheid van de onderneming.

M.a.w. wenst u voornamelijk te worden geholpen door 1 specifieke consulent die instaat voor uw dossier, wie u met vertrouwen kan aanspreken, zal deze persoon U met de nodige integriteit bijstaan.

Hebt u echter nood aan een constante opvolging en aanspreekpunten, zal uw dossier behandeld worden door een dossierbeheerder met 1 of meerdere assistenten.

Dit zijn maar een paar van diverse beleidsprincipes welke onze visie definiëren om te voldoen aan de belangen van onze klanten. Uit bovenstaande opgesomde principes hopen wij een beeld te vormen van wat de ontelbare mogelijkheden zijn in functie van een eventuele samenwerking.

Automatisering

Met automatisering richten we ons op herhaaldelijke handelingen omtrent de verwerking van elk dossier en de standaard communicatie die U op de hoogte dienen te houden zoals bijvoorbeeld herinneringen, verwittigingen, afspraken,… .

Aan de hand van een doordacht IT Management zorgen we dat vele formaliteiten die makkelijk kunnen worden verwerkt in de boekhouding en dienen te worden gecommuniceerd met de klant minder tijd en minder werk in beslag nemen. Zo betaald U ook minder voor dergelijke afhandelingen.

Met dit management bezorgen we al onze klanten ook steeds praktische en concrete informatie en hebt u steeds een referentie bij de hand.

Deze automatisering laat ons toe efficiënter en vollediger uw dossier te verwerken.

Dit houdt ook in dat klanten via deze applicaties ten alle tijden hun boekhouding, administratie en andere belangrijke informatie kunnen raadplegen via EXF-Online.

Belangrijke, uitgebreide en vertrouwelijke informatie wordt naast deze feiten nog steeds, op de door de klant bij voorkeur aangeduid communicatiemiddel, persoonlijk gecommuniceerd via uw EXF contactpersoon.

Vakkundige Dossierverwerking

Uiteraard is het grootste belang van elk dossier nog altijd de inhoudelijke verrichtingen.

Deze inhoud krijgt vorm door onze bekwame medewerkers dat bestaat uit een team van erkende boekhouders en fiscalisten als ook gediplomeerde specialisten.

Zij zullen ervoor zorgen dat uw onderneming de voordeligste bedrijfseconomische, boekhoudkundige en fiscale structuur aanneemt. Deze structuur zal met de nodige vertrouwelijkheid en hoffelijkheid met de verantwoordelijke(n) van elke onderneming worden gecoördineerd.

Dit wordt uitgebreid ondersteund door een interne en externe studiedienst welke ervoor zorgen de wettelijke verantwoording bij de hand te hebben.

Meer nog, onze visie en ons beleid rond dossierverwerking bouwen wij zo op dat de inhoud en de afhandeling van elk dossier onderworpen wordt aan diverse steekproeven en interne controles om aan de hoogste eisen te voldoen.

Bij deze steekproeven en controles geven wij onze klanten de mogelijkheid om feedback te geven zodat wij een verdere samenwerking kunnen blijven hanteren en te voldoen aan hun eisen.

Volledige dienstverlening

Een van onze hoofddoelen is het streven naar het kunnen bieden van een uitgebreid pakket aan dienstverleningen voor onze klanten welke rechtstreeks of onrechtstreeks invloed hebben op hun boekhouding en fiscaliteit. Dit omvat o.a. het uitvoeren en/of het bieden van een oplossing voor:

Indien wij onze klanten kunnen helpen met het uit handen nemen van deze prestaties kunnen zij zich zelf beter richten op het uitvoeren van hun hoofdactiviteit en meer rendement halen.

Aan deze dienstverleningen zijn uiteraard correcte afspraken verbonden en een goede communicatie nodig. Voor dit laatste hebben wij enkele handige middelen ter beschikking die een vlotte afhandeling garanderen.